CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 1, 2010

COLOSTRUM + DHA CHEWS

ADAKAH ANAK ANDA :
- Kurang selera makan
- Sukar memberi fokus dan kosentrasi
- Sentiasa kelihatan letih dan tidak bermaya
- Selalu sakit
- Alergi

Jika begitu keadaan anak anda anda harus berusaha mencari penawar bagi meransang pertumbuhan fizikal dan mentalnya agar ia mampu menempuhi zaman kanak-kanaknya dengan riang dan gembira. Jadi pilihlah Colostrum + DHA Chwe daripada Tupperware Brand.

PERANAN KOLOSTRUM
1. Mempertahankan ( Sistem Imunisasi Badan )
-Membina pertahanan badan agar mampu mempertahankan diri daripada bakteria, virus, kulat, jangkitan, alergi dan penyakit

2. Membina ( Tubuh Yang Sihat )
- Kecerdasan fizikal, stamina dan better metabolism

3. Memperbaiki ( Sel )
- Memperbaiki kecederaan, tulang, tisu dan otot

PERANAN DHA
1. Keseimbangan
- Glucose levels, Brain chemicals and balances moods

2. Kecerdasan Otak
- Ingatan yang kuat, mampu memberi fokus dan speedier brain processing

APA ITU KOLOSTRUM
KOLOSTRUM adalah susu pertama yang terhasil dalam 36 jam selepas ibu-ibu melahirkan anak yang mempunyai pelbagai nutrien yang berkhasiat seperti protein, antibodi, antioksidan, immunoglobulins, vitamin, mineral, enzim, asid amino yang mana gabungan semua ini akan memberikan kekuatan kepada badan kanak-kanak untuk melawan apabila badan diserang micro organism dan toksid daripada persekitaran kita.

APA ITU DHA
DHA adalah singkatan kepada Docosahexaenoic iaitu asid lemak omega-3 yang diperolehi daripada ikan berlemak seperti ikan tuna, ikan bilis dan ikan salmon. DHA ini amat diperlukan di awal perkembangan untuk perkembangan otak, mata dan sistem saraf. Ia juga membantu dalam perkembangan fungsi kognitif dan kelakuan serta kestabilan emosi selain membantu dalam fokus dan tumpuan kanak-kanak.

0 comments: